fredag 8. mai 2009

Lekre legger

Idag gikk vår alles trend(#host#homo#host#)guru Jan Thomas ut i Nettavisen og nærmest forlangte at menn som ønsket å være trendy i sommer måtte ha glatte ben.

http://www.side2.no/mote/article2620373.ece

JT har blitt ambassadør for Veet. Det går selvsagt ikke upåaktet hen, og på torsdag måtte han regelrett ty til pressens hjelp for å selge varer for produsenten av hårfjerningsmiddel.
"– Vi gutter bryr oss om hvordan jeansene sitter, vi er forfengelige og vi bryr oss om hår vi også, mener han.", sier JT...
Jeg som mann liker ikke å bruke tettsittende jeans. Jeg vil ha komfort. La disse buksene være forbeholdt 90-tallets puddelhelter og partysvensker i Oslo. De som vil ha virkelig tettsittende bukser kan kjøpe lycratights på Gina Tricot.
Ikke kan jeg skjønne hvordan det å shave bena kan få buksa til å sitte bedre, men det kan kanskje noen som har glatte ben fortelle meg?
Kanksje JT kan fortelle oss hvor mye penger det ligger i avtalen han har signert med Veet, så kan vi avgjøre om det er velmenende at menn skal se ut som glattbarberte kids etter hans anbefaling. Jeg nekter å tro at han ville gått ut med samme anbefalingen dersom han ikke hadde en signert avtale som $$$ i hånda.

Det er noe ved et samfunn som har blitt avhengig av at andre forteller oss hvordan vi skal fremtre og oppføre oss. Samtidig preker politikere om å gjøre slutt på mobbing, være mer tolerant, etc.
Jeg lener meg tilbake og lufter mine hårete armhuler. Straks etter klapper jeg meg på min hårete mage, og kløe mine hårete skuldre. Så går jeg på badet og barberer trynet til at kottisene og trailerbarten kommer godt til syne for helgen.

Jeg er en hårete mann, og jeg er stolt av det.

Ingen kommentarer: